Glavna ulica 20
9220 Lendava/Lendva
Svetniki so na seji obravnavali in sprejeli predlog Odloka o pomoči mladim in mladim družinam pri reševanju stanovanjskega problema v občini Lendava.
Uvod k točki je podal župan občine in sicer, da je bila prva obravnava predloga odloka izvedena na prejšnji redni seji, kje je bilo podanih nekaj utemeljenih in konstruktivnih pripomb do katerih se je predlagatelj tudi opredeli, kar je tudi obrazloženo v gradivu. Po prvi obravnavi je predlog odloka skupaj s Svetom mladih in Klubom študentov Lendava obravnaval Odbor za družbene dejavnosti, mladino in šport, ki je k predlogu odloka zavzel pozitivno stališče.
Direktor občinske uprave dr. Mihael Kasaš je podal obrazložitev k drugi obravnavi predloga odloka, predvsem v delu sprememb predloga odloka glede na prvo obravnavo.
Posebej je poudaril spremembo glede na kriterij državljanstva upravičenca, ki ga je razširil in sicer ob upoštevanju vzajemnosti na državljane ostalih držav članic Evropske unije, če imajo dovoljenje za stalno prebivanje v Republiki Sloveniji.
Predlagatelj je definicijo mlade osebe iz prve obravnave spremenil in določil novo starostno mejo mlade osebe in sicer iz dosedanjih 40 let na 35 let.
Glede na predlog besedila odloka iz prve obravnave je predlagatelj spremenil tudi predlagano besedilo odloka za drugo obravnavo v delu definicije mlade družine (3. člen), kjer je definicijo mlade družine: » Mlada družina po tem odloku je družina z najmanj enim otrokom, v kateri vsaj eden od staršev ni star več kot 40 let, dopolnjenih v letu oddaje vloge za pomoč«, spre-menil v besedilo: »Mlada družina po tem odloku je družina z najmanj enim otrokom, ki še ni šoloobvezen ali v kateri vsaj eden od staršev ni star več kot 35 let, dopolnjenih v letu oddaje vloge za pomoč.«
Predstavljeni so bili tudi prednostni kriteriji pri sofinanciranju po tem odloku, ponazorjen pa je bil tudi primer izračuna navedene subvencije.
Mnenje Odbora za družbene dejavnosti, mladino in šport je predstavil Peter Novak, predsednik odbora.
Obrazložitev svojega glasu je podal svetnik Dejan Süč, ki sprejem odloka podpira, saj nudi pomoč mladim, meni pa, da bo kvaliteta odloka vidna na njegovi izvedbeni ravni. Ob tem je opozoril na k odloku prejeto pobudo občanke iz Hotize, ki jo je posredovala dne 22. aprila 2021 in te pripombe niso bile predložene na 12. sejo Odbora za družbene dejavnosti, mladino in šport, ko je le-ta predlog tega odloka obravnaval.
Odgovor na pripombo svetnika je podal dr. Mihael Kasaš in sicer, da so navedene pripombe bile upoštevane pri pripravi predloga odloka za drugo obravnavo.
Predlog je bil s 16 prisotnimi člani Občinskega sveta soglasno sprejet.
Na seji je bil obravnavan in sprejet predlog Odloka o podlagah za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo za območje občine Lendava.
Uvod k točki je podal župan občine in sicer, da je Občina Lendava sprejela svoj sedanji odlok o komunalnem prispevku leta 2018 in ga dopolnila 2019, vendar je spet potrebna njegova posodobitev. V vmesnem času je namreč prišlo do spremembe celotne prostorske zakonodaje, saj je najprej stopil v veljavo nov Zakon o urejanju prostora (ZUreP-2) in kasneje še Uredba o programu opremljanja stavbnih zemljišč, kar je spremenilo način obračuna komunalnega prispevka. Čeprav je koncept še vedno do neke mere podoben gre vendarle za drugačen način določanja vhodnih podatkov in različne formule.
Predlog odloka je pripravilo za to področje strokovno usposobljeno podjetje, to je Terrragis. Obrazložitev predloga odloka je podal Blaž Malenšek, ki je poleg zakonskih podlag podal obrazložitev predmeta plačila komunalnega prispevka, kdo so zavezanci za plačilo komunalnega prispevka, kriterije za izračun višine prispevka; posebej glede na namembnost objekta, me-rila in olajšave, možnost obročnega plačila, kakor tudi nekaj razlik med sedaj veljavnim odlokom in predlogom novega odloka.
V razpravi je svetnik Jožef Gerenčer izpostavil določitev izjeme pri plačilu komunalnega prispevka, med drugim tudi primer plačila komunalnega prispevka za stavbe za rejo živali do 200 m2 in podal predlog, da se ta izjema določi glede na ljubiteljsko oziroma pridobitno dejavnost oziroma, da se izjema določi glede na to, kdo je investitor: pravna ali fizična oseba.
Svetnik Dejan Süč je v nadaljevanju opozoril na kompatibilnost tega odloka z Odlokom o pomoči mladim in mladim družinam pri reševanju prvega stanovanjskega problema v občini Lendava.
Odgovor svetnikoma je podal Blaž Malenšek in sicer, da v odloku določena izjema plačila komunalnega prispevka za izgradnjo stavbe za rejo živali do 200 m2 ni odvisna od tega, kdo je investitor, ampak se nanaša na namembnost in velikost objekta, kar v konkretnem primeru pomeni, da se komunalni prispevek ne plača od stavb za rejo živali do 200 m2 ne glede na to kdo je investitor tega objekta, pravna ali fizična oseba.
Oba odloka, tako Odlok o podlagah za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo za območje občine Lendava kot Odlok o pomoči mladim in mladim družinam pri reševanju prvega stanovanjskega problema v občini Lendava se izvajata posebej, komunalni prispevek se določi po Odloku o podlagah za odmero komunalnega prispevka za obstoječo komunalno opremo za območje občine Lendava in če plačilo komunalnega prispevka zapade pod olajšavo, ki jo določa Odlok o pomoči mladim in mladim družinam pri reševanju prvega stanovanjskega problema v občini Lendava se ta olajšava izračuna posebej od 100 % vrednosti komunalnega prispevka.
Predlog je bil s 16 prisotnimi člani Občinskega sveta soglasno sprejet.
Na seji je bil obravnavana tudi Analiza in akcijski načrt za izboljšanje in uresničevanje enakih možnosti invalidov v občini Lendava za obdobje 2022 – 2026.
Uvod k točki je podal župan občine in sicer da, se občina že pripravlja za kandidiranje na projektu Občina po meri invalidov. Smernice Zveze delovnih invalidov Slovenije za pripravo na vključitev v projekt in Pravilnik o pridobitvi listine »Občina po meri invalidov« narekujeta, da mora pred vključitvijo občine v projekt za pridobitev listine »Občina po meri invalidov« posebna delovna skupina pripraviti Analizo o položaju invalidov v občini glede na Standardna pravila.
Obrazložitev k Analizi in k Akcijskemu načrtu za izboljšanje in uresničevanje enakih možnosti invalidov v občini Lendava za obdobje 2022 – 2026 je podal Jožef Gjerek, predsednik Medobčinskega društva invalidov Lendava. Podal je zakonske podlage in vsebino obeh dokumentov ter opisal postopek prijave občine v projekt Občina po meri invalidov. K navedenim dokumentov je potreben še sklep o imenovanju Sveta za invalide, ki je prav tako predmet sprejema na današnji seji.
Razprave ni bilo, predlog pa je bil s 16 prisotnimi člani Občinskega sveta soglasno sprejet.
Na seji je bil v nadaljevanju in obravnavan Akcijski načrt Občine Lendava za vključevanje pripadnikov romske skupnosti na območju občine Lendava v širšo družbeno skupnost za obdobje 2021-2030.
Uvod k točki je podal župan občine in sicer, da je bil na pobudo Urada RS za narodnosti in Komisije za spremljanje romske problematike v občini Lendava, izdelan predlog Akcijskega načrta Občine Lendava za vključevanje pripadnikov romske skupnosti na območju občine Lendava v širšo družbeno skupnost za obdobje 2021 -2030. Namen akcijskega načrta je nad-gradnja rezultatov, ki so bili v zadnjih letih doseženi na področju vključevanja pripadnikov romske skupnosti v širšo družbeno skupnost in opolnomočenju le-teh.
Predlog akcijskega načrta predstavlja oris področij, ki potrebujejo določene spremembe in ki bi prispevala k izboljšavi oziroma razvoju določenih področij, s tem pa do večje vključenosti pripadnikov romske skupnosti v vsakodnevno delo in življenje lokalne skupnosti ter družbe v širšem pomenu.
Obrazložitev predloga Akcijskega načrta je podala Nataša Horvat. Predstavila je vsebino posameznega ukrepa, ki je opredeljen v akcijskem načrtu ter po posameznem ukrepu predstavi-la zatečeno stanje, obdobje ukrepanja, področje ukrepanja, kazalnike napredka, spremljanje področja ukrepanja in cilje, ki se z posameznim ukrepom zasledujejo.
Mnenje Komisije za spremljanje romske problematike je predstavila Nataša Horvat.
V razpravi je sodeloval Jožef Gerenčer, ki meni, da v akcijskem načrtu manjka opredelitev odgovornosti pripadnikov romske skupnosti, torej da bi v načrtu na nek način opredeli dejstvo, da se nobena stvar ne zgodi sama od sebe oziroma da je potrebno za vsako stvar tudi nekaj storiti.
Po zaključku razprave je bil Akcijski načrt 16 prisotnih članov Občinskega sveta soglasno sprejet.
Na seji je bilo obravnavano tudi mnenje k imenovanju direktorja javnega zavoda Dom starejših Lendava – Idősebb Polgárok Otthona Lendva.
Predlog Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja oziroma predlog mnenja komisije k imenovanju direktorja javnega zavoda Dom starejših Lendava – Idősebb Polgárok Otthona Lendva je predstavil Jožef Gerenčer.
Razprave ni bilo, predlog mnenja pa je bil s 16 prisotnimi člani Občinskega sveta soglasno sprejet.
Obravnavan je bil tudi Predlog razrešitve in imenovanja nadomestnega člana v svet javnega sklada Območne izpostave JSKD Lendava.
Predlog Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja je predstavil je predstavil Jožef Gerenčer.
V razpravi je svetnik Dejan Süč podal predlog, da se h gradivu predloži tudi odstopna izjava sedanje članice sveta.
Odgovor na predlog je podal župan občine in sicer, da bo svetnikom posredovana odstopna izjava sedanje članice sveta.
Po zaključku razprave je bil ta predlog s 16 prisotnimi člani Občinskega sveta soglasno sprejet.
V nadaljevanju je bil obravnavan tudi Predlog sklepa o potrditvi imenovanj članov svetov javnih zavodov KKC Lendava, Galerija Muzej Lendava in Zavoda za turizem in razvoj Lendava kot predstavnikov uporabnikov .
Predlog Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja je predstavil Jožef Gerenčer.
V razpravi je sodeloval Robert Požonec, ki je zaprosil za obrazložitev kako naprej v primeru sveta javnega zavoda KKC Lendava.
Odgovor je podal župan občine in sicer je predlagal, da se zaradi vzpostavljene komunikacije z Ministrstvom za javno upravo v tej zadevi še malo počaka, vse do takrat, ko bo Občina s strani ministrstva prejela odgovor. Je pa svetnike obvestil, da so v odnosu Občina – KKC Lendava že vložene tožbe, v postopku pa so tudi kazenske zadeve.
Po zaključku razprave je bil predlog s 16 prisotnimi člani Občinskega sveta soglasno sprejet.
V zadnji točki dnevnega reda je sledila informacija župana v zadevi Zapisnika o inšpekcijskem nadzoru z dne 20. 5. 2021 (dokument št. 06102-20/2021/6).
Prijavo oziroma predlog za uvedbo inšpekcijskega nadzora je podal Stanislav Gjerkeš,
ki izhaja, da naj bi Občina Lendava dne 16. 12. 2020 na 16. redni seji Občinskega sveta občine Lendava sprejela občinska proračuna za leti 2021 in 2022 in to kljub opozarjanju prijavitelja, da bi morala biti pred uvrščanjem projektov v proračun oziroma v načrt razvojnih programov sprejeta investicijska dokumentacija skladno z Uredbo o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ (v nadaljevanju UEM). /… / Pri tem prijavitelj navaja, da v primeru sprejetja občinskih proračunov za leti 2021 in 2022 ne more biti sporno, da bi Občina Lendava pred uvrstitvijo projekta »Nad mestom Lendava do stolpa Vinarium – gondola«, projekta »Izgradnja prizidka k DOŠ 1 Lendava« in projekta »izgradnja večnamenske športne dvorane« ni izdelala DIP skladno z določbami EUM. Slednje so namreč nedvomno potrdili na 15. in 16. občinski seji Sveta Občine Lendava. /… /
V prijavi je navedeno, da je v preteklosti Občina Lendava pri večjih projektih investicijo pripravljala in jo je Občinski svet predhodno potrjeval. Ta trditev se je v analizi v nadaljevanju izkazala za lažno.
/… / Proračunski inšpektor je ugotovil, da je DIP za »izgradnjo prizidka k DOŠ 1 Lendava« izdelan v skladu z 11. členom UEM. Dne 7. 2. 2020 je bil sprejet sklep o potrditvi dokumenta identifikacije investicijskega projekta za »Izgradnjo prizidka k DOŠ 1 Lendava«. Župan je sprejel sklep na podlagi 18. člena UEM, ki določa postopek in udeležence priprave in obravnave dokumenta identifikacije investicijskega projekta. /… / V nadaljevanju je župan dne 5. 3. 2021 na podlagi 20. člena UEM in 13. člena Odloka o proračunu Občine Lendava 2021 sprejel sklep, iz katerega izhaja, da se sprejme investicijski program za projekt »izgradnja prizidka k DOŠ 1 Lendava«, marec 2021. Vrednost obravnavanega projekta je ocenjena na 1.252.233,44€, pri čemer bo projekt financiran iz nepovratnih sredstev MIZŠ v višini 1.026.534,46€. IP je bil izdelan s strani Riso d.o.o., Lenart. Ministrstvo za šolstvo in šport je dne 20. 4. 2021 izdalo sklep o izboru predlogov projektov za sofinanciranje investicij v vrtcih in osnovnem šolstvu v RS. /… / Iz razpisne dokumentacije izhaja, da je predviden pričetek izvedbe del takoj po odobritvi investicije s strani ministrstva in da je pogoj za sklenitev pogodbe z izvajalcem podpisana pogodba o sofinanciranju projekta s strani ministrstva, v n sprotnem primer naročnik odstopa od izvedbe predmeta javnega naročila. /… / Župan je posebej poudaril, da projekta »Izgradnja prizidka k DOŠ 1 Lendava« ne bi izvajali, če ne bi prejeli sredstev iz državnega proračuna, kar je izrecno navedeno tudi v javnem razpisu. Proračunski inšpektor je ugotovil, da bodo po podpisu pogodbe o sofinanciranju projekta »Izgradnja prizidka k DOŠ 1 Lendava« z MIZŠ izpolnjeni vsi pogoji za izvedbo oziroma nadaljevanje tega projekta. /… /
Župan Občine Lendava je 28. 9. 2020 sprejel sklep o potrditvi DIP »Čez mesto Lendava do stolpa Vinarium – gondola«. Navedeni sklep je župan sprejel na podlagi 18. člena UEM. /… / 11. 11. 2020 je župan sprejel sklep o spremembi tega dokumenta na podlagi spremembe DIP »Čez mesto Lendava do stolpa Vinarium – gondola« za potrebe ocene stroškov ob pripravi proračunov za leti 2021 in 2022 za dodatno umeščanje restavracije, s katero se je spremenila ocenjena vrednost investicije. Podlaga za to je bila 14. seja Občinskega sveta Občine Lendava. Proračunski inšpektor je ugotovil, da je DIP za »Čez mesto Lendava do stolpa Vinarium – gondola« pred sprejetjem proračunov 2021 in 2022 uvrščen v Načrt razvojnih programov in s tem v proračuna Občine Lendava za leti 2021 in 2022.
Župan je tako tudi, na podlagi 18. člena UEM, 28. 9. 2020 sprejel sklep o potrditvi DIP »Izgradnja večnamenske športne dvorane z bazenom«. /… / Proračunski inšpektor je ugotovil, da je DIP za »Izgradnjo večnamenske športne dvorane z bazenom« izdelan v skladu z 11. členom UEM. Proračunski inšpektor je ugotovil, da je bil DIP »Izgradnja večnamenske športne dvorane z bazenom« pred sprejetjem proračunov za leti 2021 in 2022 uvrščen v Načrt razvojnih programov in s tem v proračuna Občine Lendava za leti 2021 in 2022. /... /
Proračunski inšpektor ni ugotovil kršitev uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ pri projekti »Nad mestom Lendava do stolpa Vinarium – gondola«, »izgradnja prizidka k DOŠ 1 Lendava« in »Izgradnja večnamenske športne dvorane«.
Sledil je del občinske seje, ki je bil zaprti za javnost. Občinski svetniki so odločili, da dokler se v zadevi vodijo kritični postopki, javnost zaradi zaščite pogajalskih pozicij ne obveščamo.
Občinski svetniki bodo o postopkih obveščeni.