Glavna ulica 20
9220 Lendava/Lendva
Pandemija virusa COVID-19 je dodobra posegla tudi na področje vzgoje in izobraževanja, ustaljen pouk v učilnicah je nadomestila šola na daljavo. Slednja pa je korenito spremenila delo vzgojno-izobraževalnih zavodov tudi na območju naše občine. Vsak zavod se je projekta »šola na daljavo« lotil po svoje in vzpostavil sistem izobraževanja, ki je glede na dane okoliščine v njihovi ustanovi najlažje izvedljiv. Da so bili postavljeni pred poseben izziv, so enotne vse ravnateljice. S svojimi zaposlenimi so se maksimalno potrudile in z gotovostjo lahko trdimo, da šola na daljavo brez posebnih težav poteka v vseh naših vzgojno–izobraževalnih zavodih, pri čemer nekoliko odstopa dejavnost Vrtca Lendava, kjer vzgojiteljice tudi na daljavo s prijaznimi sporočili, pesmicami in pravljicami pozdravljajo otroke. O tem, kako je pravzaprav potekala vzpostavitev sistema poučevanja na daljavo, smo povprašali ravnateljice, ki so nam poslale naslednje odzive in nekaj fotografij izdelkov, nastalih v tem obdobju.
Tatjana Sabo, ravnateljica DOŠ I Lendava
»S poukom na daljavo smo pričeli v torek, 17. 3. 2020. Od takrat se učitelji poslužujejo različnih možnosti predstavitve učne snovi učencem. Pripravljajo razlage, navodila in naloge, ki učence vodijo skozi učno snov. Do učencev pa jo posredujejo prek spletne učilnice, ki smo jo vzpostavili, in po elektronski pošti staršev.
V prvih dneh je bilo nekaj težav s samo tehnologijo, predvsem zaradi preobremenjenosti sistema. Težave so se pojavile tudi pri učencih, ki niso imeli računalnikov, nekaterim učencem smo le-te posodili. Ker pa nekaj računalnikov kljub temu primanjkuje, pošiljamo določenim učencem gradivo po pošti. V teh dneh smo prejeli spodbudno informacijo, da bo zasebno podjetje iz Lendave doniralo štiri računalnike, tako bo še več učencev lahko delalo naloge prek spleta.
Zavedamo se, da je za starše situacija, v kateri se nahajamo, nova in najverjetneje za večino tudi zahtevna. So v vlogi povezovalca med šolo in učenci. V spletni učilnici ali v svojem predalu elektronske pošte morajo spremljati navodila, ki jih učenci dobijo za delo, učence morajo usmerjati, jih motivirati, preverjati opravljeno delo ter najverjetneje pogosteje komunicirati z razredniki in učitelji, kot je bila večina staršev vajena do sedaj. Ob tem se seveda ni spremenila njihova starševska vloga in skrb za družinske obveznosti.
Učenje na daljavo je zelo zahtevno za vse udeležene, za učence, za njihove starše in ne nazadnje tudi za učitelje. Veliko težje je spremljati učenčevo razumevanje učne snovi, tempo njegovega dela, do dodatnih razlag ob morebitnem nerazumevanju snovi pa lahko pride učenec le, če tudi sam ali prek staršev vzpostavi stik z učiteljem in mu to sporoči. Zato učence in starše spodbujamo, da nam sproti sporočajo svoje dileme, težave. V ta namen smo vzpostavili tudi dve telefonski številki (041 665 345 in 051 311 442), na kateri lahko pokličejo učenci oz. starši, če se znajdejo v stiski. Vsi si želimo, da bi trenutna situacija čim hitreje in čim lažje minila in da se bomo kmalu spet srečali v šoli, na pločniku, v parku.«
Silvija Hajdinjak Prendl, ravnateljica DSŠ Lendava
»Novonastala situacija, na katero nihče ni bil pripravljen, je tako učitelje in druge zaposlene kot tudi dijakinje in dijake Dvojezične srednje šole Lendava postavila pred nove naloge, izzive in tudi težave. Po začetnih korakih vzpostavitve dela na daljavo smo že po treh dneh takega načina poučevanja ugotovili, da je delo uspešno in učinkovito steklo.
S sprotnim odzivanjem vseh deležnikov, torej dijakov in učiteljev, smo namreč ugotovili, da so se v prvih treh dneh dela na daljavo v proces vključili vsi učitelji in več kot 90 odstotkov dijakov, ta delež pa se je sčasoma približal 100 odstotkom. Seveda vsi dijaki naše šole nimajo enakih možnosti za delo na daljavo, zato jim je šola pri tem priskočila na pomoč in jim omogočila izposojo prenosnikov. Nekaterim smo v sodelovanju z ZRSŠ omogočili celo dostop do interneta. Tako ima trenutno vsak dijak naše šole možnost, da se aktivno vključi v izobraževanje na daljavo.
Delo na daljavo sproti evalviramo in na podlagi tega izboljšujemo. Dijake smo povabili tudi k umetniškemu ustvarjanju na temo počutja v teh nepredvidljivih razmerah.
Menimo, da smo glede na stanje, ki ga je povzročila epidemija novega koronavirusa, odreagirali hitro in odgovorno. Delo na daljavo teče z večjimi in manjšimi težavami, ki jih sproti rešujemo. Kljub temu upamo in si želimo, tako dijaki kot učitelji, da se čim prej vrnemo k utečenemu načinu pouka.«
Valerija Šebjanič, ravnateljica DOŠ Genterovci
»Z delom na daljavo smo na DOŠ Genterovci začeli 23. 3. 2020. To je za vse nas, tako učitelje kakor učence, nekaj novega, čeprav smo elemente učenja na daljavo že izvajali pri določenih predmetih, vendar ne tako kot to poteka sedaj. Predhodno smo vzpostavili potrebno infrastrukturo – Moodle spletne učilnice, eAsistent, e-pošto. Spletna učilnica se nahaja na spletni strani DOŠ Genterovci.
Učitelji pri oblikovanju nalog v spletni učilnici upoštevajo načelo raznolikosti, saj vemo, da živimo v okolju, kjer vsak učenec nima svojega računalnika ali pametnega telefona. Zato smo se skupaj odločili, da ne dajemo le nalog digitalnega tipa, temveč učenci pri učenju na daljavo uporabljajo tudi zvezke, učbenike in delovne zvezke. Nekaterim učencem, ki doma nimajo možnosti dela na daljavo, pošiljamo naloge tudi po redni pošti.
Učenci samostojno ali s pomočjo staršev dostopajo do učnega gradiva, ki ga učitelji nalagajo v virtualne učilnice. Dodatno razlago učne snovi, v kolikor je potrebna, učitelji nudijo prek e-pošte oziroma aplikacije Skype, kar v glavnem velja za učence 2. in 3. vzgojno-izobraževalnega obdobja.
Izvedli smo tudi anketo o zadovoljstvu z učenjem na daljavo. Rezultati kažejo, da so učenci/starši zadovoljni s poučevanjem na daljavo, dobili pa smo tudi nekaj koristnih predlogov, ki jih bomo nedvomno poskušali upoštevati.
Rada bi se zahvalila v prvi vrsti učiteljem, ki vestno izvajajo poučevanje na daljavo, nato staršem, ki podpirajo svoje otroke, jim omogočijo dostop do spletnih učilnic ter spodbujajo učenje na daljavo. Vsekakor pa gre največja pohvala učencem, ki dnevno rešujejo ter pošiljajo svoje naloge učiteljem in se zavedajo, da je znanje vrednota tudi v teh težkih časih.
Še enkrat hvala vsem, ki kakorkoli dodajajo svoj kamenček k mozaiku poučevanja na daljavo na DOŠ Genterovci.«
Hajnalka Magyar, ravnateljica Glasbene šole Lendava
»Z izobraževanjem na daljavo smo pričeli že v ponedeljek, 16. marca 2020. Mislim, da smo se prav odločili, saj so tudi starši našo hitro reakcijo na nastalo situacijo v zvezi s prekinitvijo pouka v šoli zelo pohvalili.
Res se je bilo treba dobesedno iz enega na drugi dan organizirati in pričeti delo na povsem nov način. Vesela sem, da so učitelji delo na daljavo dobro sprejeli in nemudoma začeli razmišljati kako, na kak način lahko delo poteka.
Dogovorili smo se, da bo individualni pouk instrumenta potekal prek Skypa, Viberja, Messengerja ali elektronske pošte. Skupinski predmeti, kot so nauk o glasbi in balet ter plesna in glasbena pripravnica, trenutno potekajo prek elektronske pošte, v nadaljevanju pa bomo morda vzpostavili tudi spletno učilnico.
Po dveh tednih so odzivi staršev in učencev pozitivni. Učenci pridno delajo, napredujejo in to je najpomembnejše. Ne vemo, kako dolgo bomo primorani tako delati. Trudimo se čim bolje realizirati ure pouka, da ne bo nobenega zaostanka do konca šolskega leta.
Želimo, da bo GŠ Lendava kljub sedanjim razmeram v državi in v svetu, tudi z novim načinom pouka na daljavo še zanimiva za učence.«
Roberta Turk, v. d. ravnateljice DOŠ II Lendava
Na Dvojezični osnovni šoli II Lendava smo pouk na daljavo vzpostavili 23. 3. 2020. Bilo je potrebno tehtno premisliti in ustrezno pristopiti tudi k poučevanju učencev s posebnimi potrebami.
Z individualnim pristopom posameznemu učencu in upoštevajoč možnosti poučevanja ter pomoči v domačem okolju so učitelji pripravili načrte izobraževanja.
Učitelji pošiljajo različno gradivo od učnih listov do lastnih video posnetkov po elektronski in klasični pošti, prek Messengerja in SMS-sporočil. S starši in učenci so v dnevnem stiku, pomagajo jim po telefonu in videoklicu.
V prvem tednu pouka na daljavo ni bilo večjih težav. Tako učenci kot starši so ga dobro sprejeli. Ob načrtovanih učnih vsebinah velik poudarek dajemo učenju za življenje. Tako imajo učenci tudi naloge za razvijanje samostojnosti, pomagajo staršem pri delu okrog hiše, gospodinjskih opravilih, kot so peka, kuhanje, pospravljanje … Dobijo pa tudi razvedrilne naloge in družabne igre. Vse to izhaja iz potreb naših učencev, ki pri učenju potrebujejo veliko pomoči in je za starše poučevanje breme.
Kot dokaz, da je pouk na daljavo uspešno stekel, smo prejeli veliko fotografij nasmejanih in zadovoljnih učencev. Obenem nas ti obrazi polnijo s pozitivno energijo za tovrstno poučevanje še naprej. Vsi pa upamo, da se kmalu vidimo v šolskih klopeh.
Tina Hozjan, ravnateljica Vrtca Lendava
V vrtcu smo se po razglasitvi epidemije in izrednih razmer najprej ubadali z vprašanjem, kako bomo v lokalni skupnosti poskrbeli za varstvo otrok, če staršem ali skrbnikom ne bo uspelo urediti drugega varstva. Konec tedna smo v skladu z okrožnico pristojnega ministrstva in navodili ustanovitelja ob upoštevanju vseh priporočil v eni izmed enot vrtca pripravili vse potrebno za izvajanje nujnega varstva predšolskih otrok. V pripravljenosti za izvajanje tega varstva so bili tudi naši strokovni delavci. V ponedeljek je vlada to možnost preklicala, zato smo morali k reševanju tega izziva pristopiti drugače, in sicer v okviru prostovoljstva.
Vzgoje in izobraževanja na daljavo v Vrtcu Lendava – Lendvai Óvoda nismo organizirali, saj je eden izmed najpomembnejših elementov pedagoškega dela v tem obdobju odnos oziroma interakcija med otrokom in odraslim.
Naši strokovni delavci so napoteni na čakanje na delo na domu, a kljub temu ostajajo v stiku s starši in prek njih tudi z otroki – na daljavo seveda. Naša glavna naloga je, da v svojih okoljih delujemo podporno, pomirjujoče in idejno. V teh časih je naš prispevek strokovna in čustvena podpora vsem, ki to potrebujejo. Pedagoška dejavnost je namreč več kot le poklic – je naš način življenja in naše poslanstvo.
Srčno si želimo, da bomo lahko kmalu spet skupaj.
Rahela Hojnik Kelenc, direktorica Ljudske univerze Lendava
Na Ljudski univerzi Lendava smo se po razglasitvi epidemije osredotočili na tiste projekte, kjer lahko našim udeležencem nudimo storitve, ki niso vezane na osebni stik. Tako trenutno izvajamo določene aktivnosti v okviru projekta Svetovanje 2016 – 2022. Klasičen osebni stik s svetovalcem žal ni mogoč, vendar nam sodobna tehnologija omogoča svetovanje prek e-pošte ali telefona.
Pripravili smo tudi gradivo za formalne programe izobraževanja, ki ga je bilo potrebno prilagoditi, tako bomo našim udeležencem za določene predmete začeli pošiljati gradivo ter jim pomagali pri individualnem delu. Vsem udeležencem pa tudi drugim smo na voljo prek elektronske pošte in telefona, kontakte pa najdete na spletni strani www.lulendava.si. Nanjo smo naložili tudi nekaj pripomočkov opazovanja sebe, svojih vedenj, odzivov, načinov in pristopov k učenju, sprejemanja informacij, podatkov in spretnosti ter spletne strani, ki so namenjene samoizobraževanju (uredili smo dostop do učenja nemščine in angleščine) predvsem z namenom, da v teh dneh storite tudi nekaj zase.
Foto: DOŠ I Lendava